ACTIVITAT LÒGICO-MATEMÀTIC
CLASSIFIQUEM ANIMALS
ETAPA EDUCATIVA:
Infants d’i3
DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT.
Els infants han de classificar animals de diferents colors (com els que es veuen plastificats a la imatge) col·locant-los damunt d’un suport de color que correspongui. Els suports poden ser cartolines o panells de diferents colors. L’adult presenta els animals i els infants, de manera individual o en petit grup, els observen i decideixen a quin grup de color pertanyen.
OBJECTIUS DE L'ACTIVITAT.
• Identificar visualment els colors.
• Classificar segons un atribut comú (color).
• Establir relacions entre elements semblants.
• Desenvolupar el raonament lògic i la capacitat de comparació.
Competències bàsiques treballades:
• Pensament matemàtic: Classificació, agrupació, comparació.
• Aprendre a aprendre: Estratègies pròpies per resoldre l’activitat.
• Comunicació lingüística: Expressar oralment el que fan o pensen.
• Consciència i expressió culturals: Reconeixement d’animals comuns del seu entorn.
Sabers clau:
• Reconèixer visualment els colors.
• Classificar per atributs visuals.
• Raonament lògic inicial.
Criteris d’avaluació:
• Sap identificar correctament els colors.
• Classifica adequadament els animals segons el color.
• Participa activament i verbalitza el procés de classificació.
Metodologia:
• Presentació inicial per part de l’adult.
• Modelatge de l’activitat.
• Activitat manipulativa en petit grup.
• Acompanyament actiu de l’adult amb preguntes i reforç positiu.
Eines d’observació:
• Observació directa.
• Graella de registre individual.
JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA:
Aquesta és una activitat pròpia del pensament lògic-matemàtic, ja que permet treballar conceptes com la classificació, agrupació i comparació a partir d’un criteri clar: el color. Aquest tipus d’activitats són fonamentals per establir les bases del raonament matemàtic i de l’estructuració mental en l’etapa d’infantil. A més, combina l’experimentació sensorial i la manipulació, elements clau en l’aprenentatge significatiu dels infants.
Comentarios
Publicar un comentario