CANÇONER

 QUÈ ÉS?

Aquest material és un cançoner visual i manipulatiu destinat a l’etapa d’educació infantil. Inclou la lletra i partitura de la cançó “De dintre d’una poma”, acompanyades d’elements visuals com una poma, cucs, llavors i un arbre. Es tracta d’una activitat que combina la música amb la plàstica i la narració per treballar la cançó de manera vivencial i significativa.


A QUI VA DIRIGIT?

Aquesta activitat està dirigida a infants d’entre 3 i 6 anys, en l’etapa d’educació infantil. Està pensada per treballar en grup a l’aula, fomentant la participació activa dels nens i nenes a través del cant, la manipulació de materials i la representació simbòlica de la cançó.


OBJECTIU DE L'ACTIVITAT.

L’objectiu principal és familiaritzar els infants amb el llenguatge musical i estimular la seva imaginació i expressió a partir d’una cançó poètica i sensorial. 

A més:

Identificar visualment i auditiu els elements de la cançó (poma, cuc, llavors, arbre…).

Treballar la comprensió del missatge i la seqüència de la història.

Afavorir la creativitat i la coordinació a través de l’expressió plàstica i el moviment.

Fomentar el gaudi per la música i el cant compartit.


JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA:

1. Desenvolupament musical:

La cançó introdueix la melodia, el ritme i la interpretació vocal d’una manera senzilla i dolça, apropiada per a l’etapa infantil. L’ús de la partitura i el suport visual potencia el vincle entre la música i la imatge.


2. Expressió emocional i artística:

Els personatges simbòlics (el cuc, les llavors, l’arbre) afavoreixen la identificació i l’expressió d’emocions com la calma, l’esperança o la paciència. Els infants poden representar la cançó amb moviment o dramatització.


3. Educació en valors i naturalesa:

La lletra té un fort component poètic i simbòlic que connecta amb el cicle de la vida, el pas del temps i la natura. Transmet valors com l’espera, el creixement, la col·laboració i l’esperança.


4. Desenvolupament del llenguatge i la memòria:

Gràcies a la rima, la repetició i la musicalitat del text, els infants milloren la seva memòria auditiva, enriqueixen el vocabulari i afavoreixen la seva expressió oral.


5. Participació activa i treball cooperatiu:

La manipulació de materials visuals (la poma, les llavors, l’arbre…) permet que els infants participin activament, afavorint la motricitat fina i el treball cooperatiu.






Comentarios

Entradas populares